[cstex] OT: Dotaz priznivcum a znalcum Lua (TeXu)

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Fri Mar 19 01:30:14 CET 2010

Dobry den.
Omlouvam se za OT, ale pocitam, ze bych mohl v teto konfere narazit na
nekoho, kdo se zabyva Lua pripadne primo LuaTeXem.
Nevite tedy, prosim,  nekdo nahodou o nejake (nejlepe ceske) mailove
konferenci, ktera by se venovala Lua, pripadne primo LuaTeXu?
Nerad bych tuto konferenci "zasypaval" svymi zacatecnickymi OT dotazy.

Momentalne se mi po par hodinach experimentovani a googlovani podarilo
castecne rozchodit v LuaTeXu (ConTeXtu) nacitani dat z CSV souboru,
takze se uz dostanu ConTeXtem ke svym tabulkovym datum - to uz mi pro
zacatek s nekolika zakladnimi prikazy a konstrukcemi Lua staci, abych
zacal rozumne Lua vyuzivat primo v ConTeXtovych zdrojacich, cimz se
vyhnu sve dosavadni praxi tj. kombinaci pouzivani Perlu s ConTeXtem.
Abych to dovedl sve vyuziti Lua "do dalsiho levelu", potreboval bych
zjistit, zda lze (predpokladam ze ano) v Lua provadet podobne harakiri s
promennymi (jako napr. v Perlu nobo v PHP) jako jsou v techto ukazkach:

$a="b";
$$a="456";
print $b; # výsledek 456

$varname="counter";
$varindex=1;
${"$varname$varindex"}=123;
print $counter1; # výsledek 123

Jak je videt, jde mi o moznost vytvareni promennych a zadavani jejich
hodnot pomoci jinych promennych (makrovyrazy???).
Prohledal jsem v Lua co jsem mohl, ale bohuzel jsem na nic podobneho
nenarazil ...
Muzete nekdo poradit popr. odkazat mne na nejaky zdroj?

Zdravi J.Hajtmar