[cstex] skrtnuti vice znaku

Frantisek Chvala chvala at it.cas.cz
Wed Jun 2 11:10:06 CEST 2010

Dobry den,

k reseni Vaseho problemu se skrtnutim obsahu boxu by asi sel, po
prislusnych upravach, pouzit zaklad makra, ktere jsem kdysi vytvoril pro
rozdeleni bunky v rohu tabulky sikmou carou. Funguje v pdfplainTeXu. Makro
je nasledujici:

\def\cornerhead#1#2#3#4#5#6{%
% TeXovsky box o sirce #1 bp, vysce #2 bp a hloubce 0 bp
% rozdeleny diagonalou tloustky #3 bp, vedouci z leveho
% horniho rohu do praveho dolniho rohu boxu; v leve dolni casti
% box obsahuje objekt #4, v prave horni casti objekt #5
% (temito objekty mohou byt napr. slova nebo vzorecky); oba
% objekty jsou posunuty ve vertikalnim smeru k sobe o (TeXovou)
% dimenzi #6 (vetsinou by mela stacit volba 0pt, tj. zadny
% posun); pripadne horizontalni posuny objektu lze docilit
% uzitim prikazu \hskip v parametrech #4 a #5
 \setbox0\hbox{\pdfliteral{1 J #3 w 0 #2 m #1 0 l S}}%
 \wd0=#1bp\ht0=#2bp\dp0=0bp%
 \dimen0=#1bp\dimen1=#2bp\dimen0=0.5\dimen0\dimen1=0.5\dimen1%
 \immediate\pdfxform 0%
 \setbox0\hbox{\pdfrefxform\pdflastxform}%
 \wd0=0bp\ht0=0bp\dp0=0bp%
 \setbox1\hbox{#4}\setbox2\hbox{#5}%
 \setbox3\hbox to\dimen0{\hss\vbox to\dimen1{\vss\box1\vss}\hss}%
 \setbox4\hbox to\dimen0{\hss\vbox to\dimen1{\vss\box2\vss}\hss}%
 \setbox5\vbox to#2bp{\vss
                      \hbox to#1bp{\hss\box4}%
                      \vskip-#6
                      \hbox to#1bp{\box3\hss}%