[cstex] jednoducha citace v contextu

Jan Beránek berik at berik.cz
Mon Jun 28 14:58:31 CEST 2010

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak používáte tvorbu citací v ConTeXtu.
V Contextu je vytvořen složitý balíček na tvorbu citací, který jsem
zavrhl, protože jsem chtěl použít něco jednodušího a snadněji
pochopitelnějšího. Takže mi nic jiného nezbylo než použít modul
pracující s bibtexem.

Chtěl bych, aby jsem mohl v textu psát např.:
V \cite[Ctvrtek] je loupežník Rumcajs je hlavní postavou ...

a mám vytvořen záznam v bib:
@Book{Ctvrtek, ...
}

A chtěl bych dosáhnout výstupu: V [1] je loupežník ...

Dosáhnu pouze výsledku: V (Ctvrtek) je ...

Chtěl bych se tedy zeptat, buď co dělám špatně, anebo jak to děláte vy?

Zkoušeno na Contextu v TeXlive2009 i aktualním Context minimal.

Děkuji.