[cstex] Necelociselne registry a pocitani v (Con)TeX(t)u

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jan 25 14:25:00 CET 2010

Dne 25. ledna 2010 14:11 Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz> napsal(a):
> Dobry den.
>
> Chci se zeptat mozna na banalni vec, ktera mne docela zaskocila, protoze
> jsem ji do teto chvile nepotreboval:
>
> Existuje nejaka moznost, jak do nejakeho TeXoveho registru dostat obycejne
> desetinne cislo?
> (specielne mam zajem o reseni v ConTeXtu, ale spokojim se i s nejakym
> obecnejsim resenim na urovni TeXu)
>
> Mam na mysli neco v tomto duchu :
>
> \newdecimalnumber\koeficient
> \koeficient=1.2

Desetinne cislo umi jen \dimen, ale musite dat nejakou jednotku.
Nakonec je stejne vse celociselne v jednotkach sp.

> Mozna by muj problem sel nejak obejit s pouzitim celociselneho counteru, ale
> kdyz uz jsem na to narazil ...
>
> Dal by mne zajimalo, zda nemate nejaky tip ci odkaz, kdy by se dalo dozvedet
> a priucit na jak na pocitani v  (Con)TeX(t)u.
> Mam na mysli ruzne operace s cisly i registry ... nejake tipy, triky, navody
> atd... Ceka mne ted mozna nejake ConTeXove pocitani, tak shanim info, jak to
> udelat co nejefektivneji.

LaTeXovy balicek na floating point popsal, pokud se nemylim, pred
nekolika lety ve Zpravodaji pan Balda. V soucasnem ConTeXtu bych ale
asi pro vypocty pouzil LUA. Detaily nevim, zatim jsem luatex
nestudoval.

> Diky za pripadne rady ci info...
>
> Zdravi J.Hajtmar

Zdeněk Wagner