[cstex] Problém s \VerbatimInput (strojopisem) a \usepackage[T1]{fontenc}

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 20 17:29:48 CET 2010

2010/1/20 Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. <LPr at pontex.cz>:

> Můžete poradit jak nebo který font (balíček) použít pro TT?

Pokud to má být skutečně neproporcionální font, pak musí mít všechny
znaky stejnou šířku a nesmí obsahovat ligatury ani kerningy s výjimkou
`` a '' pro uvozovky, !` a ?` pro španělskou interpunkci. Stačí
překonvertovat TFM do lidsky čitelné podoby programem tftopl. Pokud
tam takové věci jsou, je nutno udělat virtuální font tak, že se PL
přejmenuje na VPL, kerningy a ligatury se vyhodí, přidá se (MAP ...) a
programem vptovf se vytvoří VF. Dobře je to popsáno v Olšákově knize
Typografický systém TeX, některé další triky jsem popsal v některém
Zpravodaji v článku s názvem Anatomie virtuálních fontů.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/