[cstex] \'i vs \'\i

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Feb 19 01:12:35 CET 2010

2010/2/19 Petr Mikulik <mikulik at physics.muni.cz>:
> [...]
> l\'{i}pa
> l\'{\i}pa
> \end{document}
>
> vysazi lípa s carkou nad i bez tecky, zatimco
>
> l\'{i}pa
> l\'{\i}pa
> \bye
>
> se vysazi jako carka nad i s teckou. Drive to prece fungovalo vzdy jako
> carka nad i s teckou. To si to pdflatex predefinoval, na rozdil od "stareho"
> latexu? Neumim si sice predstavit situaci, kdy bych sazel i s teckou i
> carkou, ale prijde mi to jaksi zpetne nekompatibilni a v kontrastu s puvodni

Nedela to LaTeX, ale NFSS2, presneji soubory *enc.def. Ma to svuj
duvod, a tim je spravna funkce \lowercase a \uppercase. Pokud byste
musel psat \i, pak \uppercase{l\'{\i}pa} by nefungovalo spravne, ale
\uppercase{l\'ipa} i \lowercase{L\'IPA} funguji.

> Diky za objasneni,
>  Petr Mikulik

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/