[cstex] Objekty v dvipdfm

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Dec 5 15:09:46 CET 2010

Vážení kolegové,
potřebuji do PDF prostřednictvím (x)dvipdfm(x) dostat speciální
objekty. Dělám to tímto způsobem:

\special{pdf: object @opoff << /Type /ExtGState /op false /OP false /OPM 0 >>}
\special{pdf: object @opon << /Type /ExtGState /op true /OP true /OPM 1 >>}
\special{pdf: object @extgs << /GSko @opoff 0 R /GSop @opon 0 R >>}
\special{pdf: put @resources << /ExtGState @extgs 0 R >>}

xdvipdfmx pouštím s parametrem -z 0, takže se mohu podívat, co v PDF
souboru skutečně je. První dva příkazy \special zapíší do PDF přesně
to, co chci. Třetí \special hlásí chyby:

Could not find a name object.
Could not find a key in dictionary object.

\special se ignoruje, takže čtvrtý \special způsobí nahlášení stejné
chyby a ignoruje se.

Požadovaným výsledkem je, aby v PDF bylo:
4 0 obj
<< /Type /ExtGState /op false /OP false /OPM 0 >>
endobj
5 0 obj
<< /Type /ExtGState /op true /OP true /OPM 1 >>
endobj
6 0 obj
 << /GSko 4 0 R /GSop 5 0 R >>
endobj

a v /Resources byl odkaz /ExtGState 6 0 R, ale jak jsem psal, vytvoří
se mi pouze první dva objekty (4 a 5). Kde dělám chybu?

PS: v pdftexu to udělat umím.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/