[cstex] Stupne pisma

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Apr 26 08:43:31 CEST 2010

Dobry den,

dle meho nazoru, co je "spravne", se da tezko rici na zaklade mereni tech
pismenek. Pokud ovsem vidite meritelny rozdil, pak je mozne jeste premerit
velikost pokud mozno primo toho pisma, tj. napsat si PostSriptovy kod sam
(nespolehat na nejaky software), vytisknout a zmerit. Ten PS kod by mohl
vypadat nejak takto:

/Lido findfont 11 selectfont
100 100 moveto
/Rcaron glyphshow (p) show

Cemu se bude tento vysledek vice blizit, tak to je "spravnejsi", nebot tak
si velikost 11 bodu predstavoval autor fontu.

Aby ten PostScript byl skutecne funkcni, je potreba jeste do nej natahnout
ten font. To se da taky udelat manualne (bez softwaru). Mam se do techto
pokusu pustit? Pokud se do toho pustim, pak se muze jeste stat, ze ja mam
jinou verzi fontu Lido nez Vy a nic se nedozvime.

Nakonec se ukaze, ze stejny PostScript se vytiskne jinak na ruznych
PostScriptovych tiskarnach a zase se nic nedozvime...

Zdravim

Petr Olsak