[cstex] Testovaci TeXova makra a UTF-8 v ConTeXtu

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Thu Apr 22 12:59:46 CEST 2010

Dobrý den.
Načítám z externího UTF-8 souboru data (např. údaj o pohlaví) a ten
následně načtu do TeXového makra \Pohl pro další použití.

Chci se zeptat, jak lze pomocí \if (nebo jinak) testovat shodu znaku s
obsahem makra \Pohl. V makru \Pohl je zřejmě znak k v kódování UTF a
když jej chci porovnat, tak test pokaždé selže.
Upozorňuji na to, že když jsem měl ext. soubor v kódování cp-1250, tak
vše fungovalo. Bohužel jsem musel kvůli tomu, že ConTeXt MKIV mi nechce
zpracovávat externí data s kódováním CP-1250 přejít na kódování UTF-8.

Příklad:
(V \Pohl je znak "m" nebo "ž" načtený z ext. UTF-8 souboru.)

\def\a{\if m\Pohl\ \else a~\fi}

Prospěl\a

Obsah makra \a je pokaždé "a" bez ohledu na to, zda je v \Pohl znak "m"
nebo "ž"

ConTeXtový soubor je kódován samozřejmě UTF-8 - a s nastavením:

\enableregime[utf-8]
\mainlanguage[cz]

Díky za případné rady a náměty.

J.Hajtmar