[cstex] Problém s komunikací s GNUPlotem

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." LPr at pontex.cz
Tue Oct 27 09:12:47 CET 2009

Děkuji panu Střížovi za [téměř fungující] návod.

Doplnil bych o vlastní poznatky:

- Ve gnuplottex.sty jsem podle rady skutečně opravil "rem" za "echo".
(Jen jsem místo "echo t" dal "echo.", což produkuje prázdný řádek.)

- Bylo nutno vytvořit adresář tmp v rootu (!) - C:/tmp. Windows
defaultně takový nemají.

- - S tím souvisí dotaz: Dá s v LaTeXu nějak přistupovat k proměnným
prostředí? Hodilo by se totiž zjistit hodnotu proměnné TEMP, něco jako
\[e]def\TEMP{\getsysvar{TEMP}}.

- - - Zároveň by se hodilo, aby v proměnné byly zaměněny "\" za "/".

- Dopsal jsem podle návodu:

    \ifmiktex
        \IfFileExists{\tmpfile.}{\immediate\write18{del
\tmpfile}\ShellEscapetrue}{\ShellEscapefalse}
    \else

  Nicméně tmpfile v adresáři zůstával pořád, navíc se ve výstupu objevovalo:

(c:/TeXLive2007/texmf-dist/tex/latex/pdftex-def/pdftex.def)))
(c:/TeXLive2007/texmf-dist/tex/latex/moreverb/moreverb.sty
(c:/TeXLive2007/texmf-dist/tex/latex/tools/verbatim.sty))*Neplatný
přepínač - tmp*
) (./t-GPlot.aux)
(c:/TeXLive2007/texmf-dist/tex/context/base/supp-pdf.tex
) Opening gnuplot stream t-GPlot-gnuplottex-fig1.gnuplot
C:\Lukas\Jobs\Manuals\Test3>rem Required for 'gnuplottex' package
(LaTeX) to work

  Což mě vede k závěru, že tentokrát vadí Windowsům "/" v cestě,
potřebovaly by "\".

- Zároveň jsem nepotřeboval kopírovat wgnuplot.exe do gnuplot.exe. Stačí
mít v cestě (PATH) soubor gnuplot.bat, který volá wgnuplot.exe celou cestou:

@%Home%\..\Programs\GNUPlot\bin\wgnuplot.exe %*

A tvorba grafu běží podle představ. (Akorát zůstává tmpfile v adresáři
/tmp.)

Pro p. Wágnera:

Manuální překlad obrázků (třeba dávkou) jsem také zvažoval - v okamžiku,
kdyby tvorba .pdf trvala příliš dlouho, nebo bych překlad měl volat
příliš často, asi bych vaši cestu také volil. Nicméně budu rád, když
budu umět oba způsoby.

Zdravím

Lukáš Procházka