[cstex] Adresáře [La]TeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Oct 26 12:03:26 CET 2009

2009/10/26 "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." <LPr at pontex.cz>:
> Zdravím v konferenci,
>
> měl bych pár spíše formálních dotazů k [La]TeXu, možná některé jsou pro
> "Unixáře" jasné, mě jakožto uživateli Win XP nikoli:
>
> - Co znamená "MF" v názvech adresářů - "texmf", "texmf-doc" apod.?

TeX METAFONT

> - Co znamená "dist" v "texmf-dist"?

distribution

> - Co znamená "var" v "texmf-var"? "Various"?

Asi variable, nejspíš to pochází z unixového adresáře /var, v němž
programy vytvářejí své (obvykle) trvalé pracovní soubory, WWW server
tam má WWW stránky apod.

> - Co jsou soubory .tpm?

TeX Live Packaging Manager

> - Pokud vytvářím nějaký .sty (lehce experimentuji s úpravou nějakého
> existujícího, resp. "opracovávám" jeho kopii), co musím spustit za příkaz,
> aby si LaTeX "uvědomil" jeho existenci?

Musí se dát do adresáře, kde LaTeX očekává *.sty, a spustit mktexlsr

> - A možná - jaká je mnemotechnika názvu toho exáče? Win-user může mít z
> hlediska rozklíčování jména exáče "sníženou extrapolační
> schopnost/zkušenost".

mk = make, lsr = z linuxového příkazu ls -r
Ve Windows je menu TeX Live a v něm je položka pro obnovu souborové
databáze, takže není nutno si pamatovat příkaz

> - Do jakého adresáře jej nejlépe umístit? Mám za to, že do
> "<root>:/texmf-local, v něm je ovšem zase nějaká předdefinovaná struktura
> souborů, a jelikož nevím, na co je který zamýšlen, nevím ani, do kterého
> "pokus.sty" umístit.

$TEXMF/tex/latex/cokoliv
$TEXMF je buď texmf-local (zachová se pro příští verzi TL), nebo
texmf-var (příští verze TL o tom souboru vědět nebude)
"cokoliv" může být libovolně hluboko vnořená struktura adresářů.
Záleží na tom, kolik vlastních souborů chcete přidávat a jak
(ne)snadno si v tom udržíte pořádek. Ispirujte se strukturou v
texmf-dist/tex/latex

Je dobré přečíst si manuál programu kpsewhich, tím zjistíte, co se kde
hledá (a proč TeX neumí najít Vaše soubory).

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/