[cstex] kombinovany smer textu

Ladislav Bitto Ladislav.Bitto at savba.sk
Tue Oct 13 13:43:47 CEST 2009

Zdravim,

chcel by som vytvorit trosku cudny dokument, asi takyto, pismena su vsade normalne stojate:

prva strana (riadky pojdu z hora dole)
1. riadok - pojde normalne z lava doprava (tak ako je to vsade)
2. riadok - pojde z pravej strany dolava, cize pismena budu v opacnom poradi
3. riadok ako prvy
4. riadok ako prvy

druha strana (riadky pojdu z lava doprava)
1. riadok pojde z hora dole, ale pismena normalne stojato
2. riadok pojde z dola hore , ale pismena stojato
3. riadok ako prvy
4. riadok ako druhy

3. strana ako prva, len riadky pojdu zdola hore
4. strana ako druha, len riadky pojdu zprava dolava

Pri zvislom texte treba rozsirit pismena o cca 50-70% (2. a 4. strana), aby slova neboli
nenormalne dlhe

Riadky pripravim programom, takze pohoda, ide to spravit jedna radost v TeXu. Moja
spokojnost by bola vacsia, keby som mal makro, ktore bude pisat stojatymi pismenami nad
sebou (a druhe pod sebou). Ma niekto trosku podobne, alebo presne take makro. Treba s
nim len vypisat jeden riadok. Princip je jednoduchy - odmerat kazdy znak a potom to nasekat
pod seba tak, aby medzi nimi bola malicka medzera. Lenze, kto nevie programovat v TeXu,
tomu to moze trvat. Mam pri sebe TBN. Pred tym, nez by som to skusil sam, chcel by som
sa opytat, ci uz niekto nieco podobne nema?

Nasiel som CJKvert.sty, ale nevysomaril som sa z toho - mozno aj preto, ze neviem po
anglicky........ Implicitne ma nastavene vertikalne pisanie, ale mne to nepisalo, aj ked som mu
to tam direkt napisal. Mozno nieco mi chyba k tomu......

Zdravim
Ladislav Bitto