[cstex] Formátování odstavce

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." LPr at pontex.cz
Tue Oct 13 09:39:43 CEST 2009

Zdravím v konferenci,

řeším problém, jak naformátovat odstavec. Zdrojový kód (též v příloze):

\documentclass{article}

\begin{document}

  \paragraph{AAA}

  AAA

  \paragraph{BBB}

  \leavevmode\par\noindent BBB

  \paragraph{CCC}\hspace{-1em}\footnote{fff}

  \noindent CCC

  \paragraph{DDD}\hspace{-1em}\footnote{fff}

  \leavevmode\par\noindent DDD

\end{document}

Vygenreruje takovéto .pdf:

Jde o následující:

Vzhled odstavce BBB a CCC je takový, jakého bych chtěl dosáhnout, tj.:

- další text po názvu odstavce pokračuje na dalším řádku s odsazením (ne
tedy tak, jak by LaTeX chtěl - na tom samém po vložené mezeře),
- mezi názvem odstavce a dalším řádkem je normální mezera,
- rád bych zabránil stránkovému zlomu mezi "BBB" a "Bbb" resp. "CCC" a
"Ccc" (ještě jsem netestoval, jak to udělat - asi pomocí
\penalty{-10000}, ale ještě nevím, kam ji do zdrojáku umístit).

Problém je v tom, že ve skutečnosti bych potřeboval řádky Bbb, Ccc sázet
makrem (to zvládám napsat), ale nedokážu detekovat, jestli do kódu má
přijít rovněž "\leavevmode\par" (jak je použito pro "Bbb") nebo nikoli.

Případ s \footnote po \paragraph (CCC) je ve skutečnosti ojedinělý,
standardní případ je BBB.

Rovněž si nejsem jist, jestli "\leavevmode\par" je "TeXově košér", nebo
je to nečistý trik (ale nic čistšího jsem nevymyslel).

Případ DDD dokumentuje, co udělá "\leavevmode\par", když předchází
\footnote.

Ještě dodám, že bych rád použil \paragraph, protože mi tam hierarchicky
zapadá (ve skutečnosti uvnitř \subsubsection), i když bych stejného
vzhledu (a možná žádaného efektu s potlačením stránkového zlomu) dosáhl
pomocí \subsubsection*.

Předem děkuji za radu.

Zdravím

Lukáš Procházka