[cstex] OT: konverze PDF (nebo PS) -> SVG

Roman Dedic Roman.Dedic at mff.cuni.cz
Tue Nov 10 11:59:58 CET 2009

Jaroslav Hajtmar wrote:
| Dobry den.
| Vzhledem k tomu jak mi spousta clenu konfery poradila s PDFCROP... bych
| mel dalsi dotaz, mozna nekdo z clenu konfery uz neco podobneho nekdy
resil.

| Potreboval bych nejakym zpusobem prevest nejakym free nastrojem pod
| Windows PDF soubor (nebo aspon PS soubor)  na vektorovy SVG.
|
| Duvod je nasledujici.
| Delam nejake noviny ve SCRIBUSu (open DTP program) sloupcova sazba tam
| neni moc dobre (pro mne) resena, zatimco s grafikou atd se tam pracuje
> [...]

nemam sice radu pro prevod do SVG, ale budete-li vystup se Scribusu pro
finalni tisk exportovat zpet do PDF, pak je mozne (nebo alespon to drive
bylo ve Scribusu mozne - nejakou chvili jsem ho ted nepouzival), pokud
je PDF vlozeno pomoci "Insert Image Frame", pri exportu do PDF zvolit
moznost, zda bude do vysledneho souboru vlozeno primo puvodni PDF jako
XObject (tzv. PDF embeddning) nebo jeho rastrovana podoba. V prvnim
pripade se pro nahled samozrejme vyuziva stale rastrovana forma (ale to
pro navrh rozvrzeni strany staci), ale ve vyslednem PDF souboru je
puvodni PDF se vsemi svymi objekty jako jsou subsety fontu, graficke
prvky nepodporovane primo Scribusem, napr. rastrova grafika v CCIT
kompresi apod. Pro bezproblemovou praci s exportovamym PDF je treba
jeste ohlidat, aby verze PDF vlozeneho do souboru nebyla novejsi nez
verze PDF generovaneho Scribusem.

S pozdravem,
Dedic

- --
Roman Dedic

Charles University in Prague
Faculty of Mathematics and Physics
Department of Chemical Physics and Optics
Ke Karlovu 3, 12116 Praha 2, Czech Republic

phone: +420 221 911 234
fax:   +420 221 911 249
email: Roman.Dedic at mff.cuni.cz