[cstex] OT: davkova konverze bitmapovych obrazku do PDF

Jan Pospisil honik at kma.zcu.cz
Thu Nov 19 08:40:27 CET 2009

On Fri, 23 Oct 2009, at 13:54 +0200, Tomáš Kubina wrote:

> Důvodem je, že vstupní zařízení je multifunkční zařízení, které mimochodem i
> scanuje. Můžu si vybrat černobíle do Tiffu nebo barevně do Jpg a poslat si to
> z ní po síti na mail.

Když už jsme u té off-topic konverze, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte
zkušenosti s nějakou automatickou úpravou naskenovaných dokumentů (automatické
otočení na "skutečně vodorovně", automatický ořez, odstranění "stínů/šumu",
oprava distorze "u hřbetu knihy", OCR, apod.). Mně se podařilo najít dva
zajímavé komerční produkty:

OpenBook: http://www.freedomscientific.com/products/fs/openbook-product-page.asp
Kurzweil 1000: http://www.kurzweiledu.com/kurz1000.aspx

Které oba mj. používají ABBYY OCR backend, tj. obojí je pouze pod Windows.
Nemáte s těmito softwary někdo nějakou zkušenost? Nevíte někdo o něčem pro
Linux (ideálné opensource)?

Mimochodem, před časem tu myslím šla i informace (od pana Sojky?) o automatickém
rozpoznávání matematického textu. Nějaké praktické zkušenosti se skenováním a
následným zpracováním matematických materiálů nemáte?

J.P.

Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: honik at kma.zcu.cz
University of West Bohemia    phone:  (+420) 37763-2675
Department of Mathematics     fax:    (+420) 37763-2602
Plzen, Czech Republic         address: Univerzitni 22, 306 14