[cstex] Plovouci sloupcova sazba v ConTeXtu - nabidka reseni.

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Wed Nov 11 11:56:10 CET 2009

Dobry den.

Delsi dobu jsem se pidil po tom, jak nejak uspokojive vyresit sloupcovou
sazbu v ConTeXtu tak, abych mohl jednoduse vysazet nejake jednoduche noviny.
Dlouho se mi to nedarilo, nicmene po dlouhem googlovani a
experimentovani se vsemi moznymi nasbiranymi informacemi jsem se dostal
k vysledku, ktery se jiz trochu priblizuje tomu, co jsem chtel.

Zakladem je nekolikasloupcova (nejlepe funguje pro 2-4 sloupce, ale
funguje i pro zakladni 1 sloupec, popr. vice nez 4 sloupce) sazba v niz
mohou byt plovouci obrazky a dale plovouci textove ramce. Plovouci
textove ramce mohou  samy obsahovat nekolikasloupcovou sazbu (s
pripadnymi neplovoucimi obrazky).

Demonastracni PDFko vznikle kompilaci minimalniho zdrojaku si muzete
prohlednout zde:
http://public.hajtmar.com/files/tex/plovouci_sloupcova_sazba/exam10-min.pdf
(zdrojak:
http://public.hajtmar.com/files/tex/plovouci_sloupcova_sazba/exam10-min.tex)

Komplexnejsi ukazka (vcetne barev a obrazku) je zde:
http://public.hajtmar.com/files/tex/plovouci_sloupcova_sazba/exam10.pdf
(zdrojak:
http://public.hajtmar.com/files/tex/plovouci_sloupcova_sazba/exam10.tex)

Klidne si muzete zaexperimentovat se zakladni 2, 3, 4, ... sloupcovou
sazbou (z meho pohledu je 4 maximum) a s plovoucimi ramy o 1, 2, 3, ..
sloupcich.
Dojte pozor na to, aby sirka plovouciho ramce nebyla moc velka, protoze
pak mechanizmus dobre nefunguje...

Samozrejme jsem si vedom toho, ze moje reseni bude asi obsahovat radu
nedostatku a ma radu omezeni (napr. v plovoucim ramci nesmi byt plovouci
obrazek), nicmene pro zacatecniky s ConTeXtem to snad bude moci byt
zajimavy namet k premysleni a jista inspirace.

Cely komplet naleznete na adrese:
http://public.hajtmar.com/?cesta=JRsVFQdsBhwIWzMeFgYbNhEQLwcvHQwAFywEGC8HIggbEQ
<http://public.hajtmar.com/?cesta=JRsVFQdsBhwI>

Rady, tipy, triky a namety jsou vitany