[cstex] OT: konverze PDF (nebo PS) -> SVG

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sun Nov 8 12:54:33 CET 2009

Dobry den.
Vzhledem k tomu jak mi spousta clenu konfery poradila s PDFCROP... bych
mel dalsi dotaz, mozna nekdo z clenu konfery uz neco podobneho nekdy resil.

Potreboval bych nejakym zpusobem prevest nejakym free nastrojem pod
Windows PDF soubor (nebo aspon PS soubor)  na vektorovy SVG.

Duvod je nasledujici.
Delam nejake noviny ve SCRIBUSu (open DTP program) sloupcova sazba tam
neni moc dobre (pro mne) resena, zatimco s grafikou atd se tam pracuje
neporovnatelne lepe a pohodlneji (hl. efektivneji) nez by se mi to
darilo primo delat ConTeXtem.
Proto jsem uvazoval, ze jednotlive clanky (ve sloupcove sazbe) bych
vytvoril ConTeXtem a pak bych vysledne (pdfcropem) oriznute PDFko
vkladal do Scribusu jako "grafiku".. Problem ale je, ze Scribus PDFko
(nebo i pripadny EPS soubor) s textem nejakym zpusobem vyrastruje, takze
vysledek neni prilis pouzitelny pro tisk (zubata bitmapa).

Koukal jsem na internetu a zachytil jsem radu nejakeho uzivatele
Scribusu, ze idealni by bylo pouzit SVG grafiku.
Komercnich PDF2SVG je asi nekolik, pidim se ovsem po nejakem free reseni..
Nemate nekdo nejaky tip, jak to delate sami? Nebo vubec popr. nejake
jine optimalni reseni???

PS: nechci clanek v PDFku prevadet na nejakou 600DPI bitmapu aby to bylo
ve Scribusu OK - to bych zvladnul, ale velikost vysledneho souboru mi za
to moc nestoji

Zdravi J.Hajtmar