[cstex] Script pdfcrop.pl s Tk GUI (beta) - help!!

peter knezel peter.knezel at gmail.com
Tue Nov 3 16:22:44 CET 2009

Dobry den prajem,

uz davnejsie sa hram so scriptom pdfcrop.pl

od pana Oberdiek-a.
Chcel by som vytvorit Perl/Tk aplikaciu, ktora v pdf subore oreze vybranu
oblast a ulozi obrazok do pdf.

Zatial sa mi podarilo urobit toto: (vsetko v WinXP)

1.pdf subor (8 stran) rozdelim na strany pomocou pdftk.exe
pdftk.exe pg.pdf burst

a)Subor pg.txt s riadkami

pg_0001.pdf
pg_0002.pdf
pg_0003.pdf
pg_0004.pdf
pg_0005.pdf
pg_0006.pdf
pg_0007.pdf
pg_0008.pdf

musi byt v tom istom adresari, kde je script canvas06m.pl

b)takisto subory pg_000x.pdf (x={1,..,8} ak povodny pdf subor ma 8 stran) by
mali byt v adresari, kde je  script canvas06m.pl

c)Vygeneruju sa ciernobiele jpg obrazky pomocou ghostscriptu:
D:\x_gs863\gs8.63\bin\gswin32c.exe -sDEVICE=jpeggray -r72x72
-sOutputFile=pg_0001.jpg pg_0001.pdf -c quit

alebo farebne:

D:\x_gs863\gs8.63\bin\gswin32c.exe -sDEVICE=jpeg -dBATCH -r72x72
-sOutputFile=pg_0001.jpg -dNOPAUSE pg_0001.pdf -c quit

d) Vsetky *.jpg obrazky sa prekonvertuju do gif formatu pomocou Irfanview:

D:\x_irfan>i_view32.exe pg_0001.pdf.jpg /convert/pg_0001.pdf.gif (tieto su
potom pouzite v canvas06m.pl

)
(vid riadky 34-50 scriptu:canvas06m.pl

)

Ak spustim script: perl.exe canvas06m.pl

, vyberiem si stranu, na ktorej chcem spravit vyrez -> objavi sa .gif
obrazok
prislusnej .pdf strany. (horizontalne cislovanie este nesedi, ale to sa este
upravi)

Ak teraz lavym kliknutim mysi vytvorim obdlznik a strednym tlacitkom kliknem
hocikde vo vnutri obdlznika,
vytvori sa pdf subor s vyrezanym kuskom.
(defaultne pomenovany cropped [priponu pdf script automaticky prida]).

Samozrejme je mozne 'cropped' vopred prepisat na ine meno suboru.

Script ma este vela nedostatkov, ktore by som potreboval odstranit.

Hlavny dovod ale, kvoli comu sa obraciam na tento mailing list je
nasledovny:

potreboval by som prepisat script tak, aby

i) som videl hrany obdlznika pri jeho vykreslovani
ii) pripadne mat moznost posuvat tieto strany
iii) a posuvat cely obdlznik v lubovolnom smere.

Mne by na uvod stacilo aj moznost i)  :-)))

Viem, ze cstex nie je mailing list na taketo upravy - mal by som tento
prispevok pisat na dajaku perlovsku stranku, ale
pevne dufam, ze sa najdu zdatni programatori, ktori tento problem lahko
zvladnu a program pomoze mozno aj TeXistom. :-))

S pozdravom,

Peter Knezel