[cstex] Vektory - způsob označení ?

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Mon May 4 17:34:10 CEST 2009

Dobry den.

Dostal jste radu odpovedi, ale domnivam se, ze ve vsech pripadech byl
vysledny font sice tucny, nekdy
i skloneny, ale ne bezpatkovy. Prave takovy by se totiz podle znalce
matematicke sazby Karla Horaka
mel pouzit na sazbu vektoru. On kdysi takovy font pro tuto potrebu
vytvoril a dal k dispozici
(polotucny sikmy grotesk). Ja si kdysi pro latex nachystal tohle (nevim,
jestli je to idealni, ale funguje to):

\usepackage{grotesk}
\newcommand{\vek}[1]{\ensuremath{\mathgr{#1}}}

Soubor grotesk.sty obsahuje:

% Použití Horákova fontu cmvgr (polotučný sikmy grotesk) v matematice
% Kuben 17. 2. 2002

\DeclareFontShape{OT1}{cmss}{sb}{sl}{<->cmvgr}{}
\DeclareMathAlphabet{\mathgr}{OT1}{cmss}{sb}{sl}

\endinput

Dále potrebujete soubor cmvgr.map, v nemz je:

# Horakuv font
cmvgr   Vector-GroteskMediumItalic  <cmvgr.pfb

Pak musite zajistit, aby dvips resp. pdf nasel tento font.
To zalezi na instalaci. U soudobych je vetsinou potreba
dat do spravneho souboru updmap.cfg (nekdy je jich vic,
je treba vedet, ktery se pouziva) radky

# Horakuv grotesk
Map cmvgr.map

Pak jeste potrebujete font cmvgr.pfb a jeho afm soubor cmvgr.afm.
Ty najdete na http://ftp.cstug.cz/pub/tex/tex/tex/local/cstug/horak/fonty/ .

A konecne tfm soubor cmvgr.tfm, ktery jsem si kdysi udelal. Ten je v
priloze.

Soubory je treba nastrkat do spravnych adresaru podle instalace.

Dale je nutne aktualizovat obvykle databazi skriptem mktexlsr a aktualizovat
cfg soubory pro dvips a pdftex skriptem updmap. Takle by to melo fungovat
v tetexu, texlive a miktexu. V pripade jinach instalaci to musite
zjistit sam.
Bitmapove fonty  do dvi souboru by si dobra instalace mohla vygenerovat
sama.

Da to sice chvilku prace, ale budete mit spravne vektory. :-)
Precist si o tom muzete v clanku p. Horaka ve Zpravodaji CSTUGu
1-3/2001, viz
http://bulletin.cstug.cz/bul20011-3.shtml .