[cstex] Proc je "sezran" \kern?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Mar 24 19:22:02 CET 2009

Dne 24. březen 2009 17:19 Petr Tomasek <tomasek at etf.cuni.cz> napsal(a):

> [...]
>
> \def\byzpreup#1{%
> \setbox0=\hbox{\mus #1}%
> \raise12pt\box0%
> \kern-\the\wd0%
> }%
>
> \kern na konci makra je proste pokazde spolknut.
> Kdyz makro upravim takhle, tak funguje:
>
> \def\byzpreup#1{%
> \setbox0=\hbox{\mus #1}%
> \setbox1=\hbox{\mus #1\kern-\the\wd0}%
> \raise12pt\box1%
> }%
>
> Pouzivam plain XeTeX 0.995.
>
> Tusite nekdo, cim to? (Asi budu muset doma oprasit TBN :-o)

Dokonce vim. Za mistem zlomu zmizi vsechny nasledujici odstranitelne
mezery, tj. glue, \kern a \penalty. Predpokladam, ze k radkovemu zlomu
dojde nejcasteji v mezislovni mezere. Pokud nasleduje \kern, je
spolknut algoritmem radkoveho zlomu. Pokud byste chtel povelem \kern
zahajit odstavec, vlozil by se vertikalni \kern. Ve Vasem makru je
jeste jedna chyba, musite pridat \leavevmode, jinak pri pouziti na
zacatku odstavce dostanete chybovou zpravu, ze nesmite pouzit \raise
ve vertikalnim rezimu.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/