[cstex] Soutez: Kniha k TeXperience 2009

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Jun 14 15:23:33 CEST 2009

Dne 7. květen 2009 21:36 Josef Feit <jfeit at ics.muni.cz> napsal(a):

> Doufam, ze jsou to jen preklepy a ze se kniha jmenuje trochu
> jinak (chromosom)?
> JF

Ne, je to Chromozom, protoze se nejedna o odbornou publikaci. Cestina
ma dvoji pravopis. Jeden se pouziva v odborne komunikaci (chromosom,
polyethylen, ether), pravopis pro beznou komunikaci je zjednodusen
(chromozom, polyetylen, eter). Obdobna pravidla se tykaji i kvantity
samohlasek. Trochu problem je v tom, zda v neodborne podobe ma ve
slove "chromozom" byt posledni "o" dlouhe, zde se ruzne jazykove
slovniky rozchazeji. Bylo tedy zvoleno kratke, ale mozna by slo o tom
diskutovat.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/