[cstex] TeXLive 2008

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Jan 19 08:00:28 CET 2009

Dobry den.

Miroslav Fikar wrote:

> [...]
>tetex. CS veci funguju priamo bez dalsich doinstalacii, ako to byvalo
>kedysi. Velka vdaka vsetkym, ktorym sa to podarilo pretlacit.
>
>Pred par tyzdnami som instaloval novy windowsovky pocitac, tak som tam
>skusil nainstalovat z internetu texlive. Instalacia bola  rovnako
>bezproblemova. Akurat som zistil, ze tam nie je ziaden dvi prehliadac,
>ako xdvi v unixe. Nasiel som sice nezavazne pokyny, ze si ma clovek
>nainstalovat dviout separatne, ale tam sa mi nieco nepodarilo a tento
>nedokazal spravne vytvarat fonty (obavam sa, ze to bolo aj mojou

Norbert Preining mi na valne hromade na tento dotaz odpovedel, ze dviout
se musi
doinstalovat samostatne z Internetu, neni na DVD, protoze to nejak nestihli.
Pochopil jsem, ze pri nove instalaci z Internetu by to melo uz byt
nainstalovano
automaticky. Ale zrejme neni.
Vrele doporucoval, ze po instalaci z DVD se ma udelat aktualizace
instalacniho
programu z Internetu, je pry vyznamne vylepsen (vcetne naslednych
aktualizaci
TeXovskych balicku atd.). Prohlizec pry se doplni. Zkusil jsem to,  ale
pokud jde
dviout, nic se nestalo. Vzhledem k tomu, ze sam TeX pod windows nepouzivam,
nechtelo se mi ztracet cas zkoumanim, co se musi udelat.
Kazdopadne neni dobre, ze neni po instalaci pripraven funkcni dvi prohlizec.
To je urcite chyba. V TeX Live 2007 byl dviout automaticky nainstalovan
a fungoval vcetne generovani fontu. Uzivatele to muze odradit.
Mozna by bylo dobre se na autory TeX Live 2008 obratit s dotazem, co presne
se ma udelat, aby se tento prohlizec doinstaloval a byl funkcni.

Mimochodem, nefungoval mi ani ten novy prohlizec PS a PDF formatu,
ktery se automaticky nainstaluje.

Zdravi
                Jaromir Kuben