[cstex] Off topic: LaTeX -> Word

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jan 5 22:36:12 CET 2009

Vazeni kolegove,
pred casem jsem se ptal na moznost konverze z LaTeXu do Wordu. Nakonec
to dopadlo tak, ze kolega koupil z grantu sharewarovy plugin do Wordu,
kteru "umi nacist" LaTeXovy zdrojak. Umi to jen castecne, protoze to
nerozumi prikazum \label a \ref, takze vsechny odkazy se musely udelat
rucne. Ani rovnice to neprevedlo uplne dobre, takze na konverzi 30
stran textu kolega stravil 3 mesice sveho zivota. Ja jsem mu pomohl
jen tim, ze umim z vektorovych EPS udelat vektorove extended metafile,
ktere umi Word nacist. Po nejake dobe prisly pripominky recenzentu.
Kolega tedy jiz v te wordove vcerzi udelal pozadovane zmeny. Ja jsem
podle recenzentu predelal obrazky. O vektorovych formatech asi v
redakci nic netusi, chteli TIFF v rozliseni 2000 dpi. Nastesti to
ghostscript umi. Temer obratem z redakce odpovedeli, ze je clanek
prijat. Po nejake dobe nam poslali korektury. Zkontroloval jsem
zejmena matematicke rovnice. Z typografickeho hlediska --- 22 hodin uz
bylo, mohl bych tedy napsat uplnou pravdu, ale nevim, v kolik hodin to
budete cist... --- snad si to tedy domyslite, ale obsahove to bylo
dobre. Bohuzel clovek, ktery to dava do tisku, ma zrejme jinou verzi
Wordu nez ten, kdo ma na starosti korektury. Dnes nam totiz prisel
casopis. Poztracely se casti mnoha matematickych rovnic...

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/