[cstex] OT: Mirror PDF

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Feb 2 11:04:21 CET 2009

2009/2/2 Arnošt Štědrý <stedry.arnost at gmail.com>:
> udelat si pomocny soubor:
>
> \documentclass{article}
> \usepackage{pdfpages}
> \begin{document}
> \includepdf[pages={1-},reflect=true,fitpaper=true,offset=Xcm
> Ycm]{soubor.pdf}
> \end{document}
>
> misto X,Y si dosadit spravne hodnoty, pripadne cely parametr vynechat, misto
> soubor.pdf napsat svuj soubor a cele to prohnat pdflatexem, (nebo xelatexem
> -- coz ale funguje az od verze v TexLive2008)

Na cely soubor staci i pages=-, slozene zavorky jsou nutne jen v
pripade zadavani seznamu stranek oddelenych carkami, napr
pages={1,4-9,12-19}. Dulezite je nastavit spravne velikost papiru.

Ja jsem navic potreboval cizi PDF zmensit z A4 na A5 a pridat orezove
znacky. Mam na to balicek, ktery umi i zrcadlove otoceni. Vlastni
soubor vypadal takto:

\documentclass{article}
\usepackage[cropmarks,croptitle=ÚChP\ ročenka\ 2007,ReflectHorizontally,
   a5,margins=0mm,strictheight]{zwpagelayout}
\usepackage{zmensit}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage{lmodern}
\parindent 0mm
\pagestyle{empty}
\begin{document}
\PagesFrom{ARTX07_prac}
\end{document}

Balicek zmensit.sty obsahuje:
\RequirePackage{graphicx}

% Makro na zjištění počtu stran v souboru a uložení do zadané kontrolní sekvence
\def\ZWPDFgetnum #1 #2{\pdfximage{#1}\edef#2{\the\pdflastximagepages}}

\newcommand*\PagesFrom[2][-]{\ZWPDFgetnum #2.pdf \ZW at numpages
  \def\if@@@ZWnominus ##1-##2\@@@{\ifcat$##2$}%
  \def\ZW@@@ ##1-##2 {%
    \ZW at firstpage \ifcat$##1$ 1 \else ##1 \fi
    \ZW at lastpage \ifcat$##2$ \ZW at numpages \else ##2 \fi}%
  \if@@@ZWnominus #1-\@@@
    \ZW at firstpage #1 \ZW at lastpage\ZW at firstpage
  \else \ZW@@@ #1 \fi
  \setcounter{page}{\ZW at firstpage}%
  \ifnum\ZW at lastpage>\ZW at numpages  \ZW at lastpage\ZW at numpages \fi
  \loop
    \vbox to \textheight{\hsize\textwidth
      \hbox to \hsize{\hss
      \includegraphics[width=\textwidth,height=\textheight,page=\number\ZW at firstpage]{#2.pdf}\hss
      }\vss}
  \ifnum\ZW at firstpage<\ZW at lastpage
    \advance\ZW at firstpage 1
  \repeat}

\newcount\ZW at firstpage
\newcount\ZW at lastpage

Balicek zwpagelayout je na CTAN, a pokud mate TL2008 instalovane ze
site (nebo tlmgr nakonfigurovany na tahani aktualizaci), pak se po
tlmgr -update nainstaluje.

> --
> Arnost Stedry

Zdeněk Wagner