[cstex] ceske rejstriky

Petr Olsak petr at olsak.net
Sat Dec 12 20:03:09 CET 2009

On Tue, 8 Dec 2009, Miroslav Balda wrote:

> Vyborne! Konecne neco, co by mohlo bez problemu fungovat.
> Pocatecni nadseni  se vsak rychle promeni v desiluzi, kdyz potencialni
> uzivatel zjisti, ze navzdory ceskemu prostredi, kteremu je informace
> adresovana, a anglickym nazvum maker jsou veskere poznamky napsany ve
> francouzstine.

Ja jsem narazil na stejny problem. Onehdy (asi pred dvema lety) jsem
potreboval do docByTeXu zapracovat abecedni razeni a generovani rejstriku
na urovni maker TeXu. I vzpomnel jsem si na zde citovane makro a tesil
jsem se, ze se poucim a inspiruji. V casopise byl clanecek popisujici
makro jen z uzivatelskeho pohledu, coz mi bylo zcela k nicemu. Kdyz jsem
vlezl do makra samotneho editorem, zhrozil jsem se. Konimentare v latine.
Tak jsem to radeji vzdal a udelal si abecedni razeni pro docByTeX zcela od
nuly znovu. Spolecne se synem jsme pouzili mergesort. Dotedka nevim, na
jakem algortimu razeni ma vlastne pan Brezina svuj sort postaven.

Je samozrejme skvele ucinit se zajimavym extra specialnimi konimentari,
ale pokud ta zajimavost presahne jistou mez, pak to zacne byt take
neprakticke. Ale coz, darovanemu konickovi se na zoubky obvykle nehledi.
V mem pripade to znamenalo nutnost udelat si konicka kompletne noveho.
Muj konicek ale resi jen abecedni razeni programatorskych hesel, tj.
neumi veskre rysy abecedniho razeni cestiny.

Zdravim

Petr Olsak