[cstex] ceske rejstriky

Miroslav Balda miroslav at balda.cz
Tue Dec 8 23:36:36 CET 2009

petr-brezina at volny.cz napsal(a):
> Vazeni kolegove,
>
> v diskusi teto konference se objevuji zpravy o problemech pri pouzivani
> externich programu pro pripravu ceskych rejstriku. Rad bych Vam pripomnel,
> ze na uzivani externich programu pro trideni rejstriku muzete smele
> zapomenout; misto externiho programu csindex vrele doporucuji makro
> sort, resp. balicek index, dostupny z me internetove stranky
> www.volny.cz/petr-brezina/hap-c.html

Vyborne! Konecne neco, co by mohlo bez problemu fungovat.
> [...]
> Vam obvykle problemy spojene s uzivanim externich programu:
>
> (a) nic neni treba kompilovat, jedna se o bezny texovsky soubor maker,
> ktery je provozuschopny vsude, kde je nainstalovan TeX;
>
> (b) o kodovani se stara input procesor;
>
> (c) nevadi, kdyz jsou do pomocnych souboru zapisovany akcentovane znaky
> pomoci dvojite strisky, tj. toto reseni je plne kompatibilni se skutecnym
> TeXem.
>
> Makro jsem sice zverejnil bez jakekoli zaruky, dosud jsem ale nenarazil
> na zadny problem. Objevite-li nejakou chybu, budu rad, kdyz mi o ni

Pocatecni nadseni  se vsak rychle promeni v desiluzi, kdyz potencialni
uzivatel zjisti, ze navzdory ceskemu prostredi, kteremu je informace
adresovana, a anglickym nazvum maker jsou veskere poznamky napsany ve
francouzstine. Nic proti ni, ale nemyslim si, ze to byl stastny krok.
Obdivuji jazykove schopnosti autora i sirku jeho zaberu, jak je patrna z
jeho vyse uvedene www stranky, ale jsem presvedcen, ze tato skutecnost
bezpecne odradi vetsinu zajemcu, protoze jen mala cast z nich je schopna
porozumet poznamkam.
> Na zaver bych chtel upozornit, ze nekdy v dobe, kdy jsem vytvarel makro
> sort, jsem odhalil v linuxove verzi programu csindex chybne razeni slov
> "pla\v{n}ka" a "plankton", zatimco dosova verze radila spravne; zda
> se oprava teto chyby dostala jiz na verejnost, nevim.
>
> S pozdravem
>
> Petr Brezina

Ocenuji snahu autora nam ostatnim pomoci, ale doporucuji pro znasobeni
ucinnosti jeho snahy napsat do Buletinu cesky navod na uzivani balicku.

Dekuji. S pozdravem

Miroslav Balda