[cstex] dotaz- embeded fonts

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Aug 3 13:05:08 CEST 2009

Dne 3. srpen 2009 12:11 Hostalkova Eva <Eva.Hostalkova at vscht.cz> napsal(a):
> Dobry den vsem!
>
> Chtela bych poprosit o radu k nasledujicimu problemu. Vytvarim poster v Texu (MikTex 2.7, Winedit 5.5, Windows Vista Business, pripadne dalsi specifikace ci jmena pouzitych balicku dodam...). Aby se v nem vse zobrazovalo jak ma, musim prekladat do DVI-> PS -> PDF. Kvuli tisku na velky format, mam problem s tim, ze pouzite fonty nejsou embeded. Nedari se mi tak pro zadne z fontu: helvetica (to az tak neprekvapuje), ale ani pro times new roman (v Texu volano "times") ci palatino.
>
> Mohl byste nekdo poradit?

Fonty Times, Helvetica, Palatino, New Century Schoolbook a dalsi patri
k zakladnim PS fontum, ktere ma podle specifikace obsahovat kazde PS
zarizeni. Fonty jsou vsak komercni, proto nemohou byt soucasti zadne
TeXove instalace a nemuzete je tedy do dokumentu vlozit. Mate v
podstate 3 moznosti:

1. Koupit fonty Times, Helvetica, Palatino, ... od Adobe,
nainstalovat, upravit mapovaci soubory pro dvips

2. Pouzit volne dostupne nahrady od URW. TeX Live je obsahuje a
umoznuje jejich vkladani. Nejsem si jist, jak je to udelano v MiKTeXu,
ale v principu je tato cesta mozna.

3. Pouzit volne dostupne fonty z kolekce TeX Gyre (z licencnich duvodu
se jmenuji jinak nez odpovidajici fonty od Adobe, napr. fontu Palatino
odpovida TeX Gyre Pagella).

> Zdravi,
> Eva Hostalkova

Zdeněk Wagner