[cstex] test na prázdný soubor?

Petr Tomasek tomasek at etf.cuni.cz
Wed Aug 26 23:30:41 CEST 2009

Dobrý den!

Lze, prosím, v plainu nějak snadno otestovat, zda-li daný soubor není
prázdný? Tj. jde mi o rozlišení mezi souborem s nulovou délkou
a souborem s nějakým obsahem.

Soubor nejpre testuji pomocí \ifeof zda-li vůbec existuje a potom
vnořím krz \include. Ovšem potřeboval bych připojit po vnoření
souboru "\par", ale pouze, pokud soubor není prázdný.

Napadlo mě použít \read a poté nějak otestovat, zda-li je načtená
řádka prázdná. Ovšem to mi nechce fungovat, zkusil jsem toto (jako test):

\def\t#1{%
\immediate\openin\fin=#1
\ifeof\fin
  [#1: FILE NOT FOUND]\par
\else
 \immediate\read\fin to\fetchoneline
 \ifx\fetchoneline\empty
   [#1: FILE EMPTY]\par
 \else
  [#1] \fetchoneline\par
 \fi
\fi
\immediate\closein\fin
}

Zdá se, že \read i v případě prázdného souboru do \fetchoneline
něco dá.

Netušíte, prosím, kde dělám chybu, resp. jestli existuje jiný, jednoduchý
způsob, jak tento test provést?

Děkuji
Petr Tomášek

Jabber: butrus at jabbim.cz