[cstex] Dva obrázky vedle sebe v ConTeXtu

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Wed Oct 15 08:27:51 CEST 2008

Jan Beranek napsal(a):

> Protože jsem gnuplot použil asi podruhé k rozumnému cíli a nevyskoušel
> jsem jeho různé možnosti. Jsem zatím rád, že mám alespoň nějaký výstup.
> Jsem ale otevřen radám, i když to je asi již mimo téma konference.

Jde o to, že byste měl používat vektorovou grafiku všude, kde to je
možné. Je to kvalitnější a zejména umožňuje změnu velikosti při
zachování kvality. A u uživatelů TeXu se předpokládá, že jim na kvalitě
záleží a že vědí, co dělají.

Používání rastrové (bitmapové) grafiky mimo fotografie je jedním  z
neblahých vlivů MicroSoftu, který ve svých programech kvalitní
vektorovou grafiku vetšinou ignoruje a snaží se lidem nakukat, že
(jakýkoliv) obrázek = bitmapa.

gnuplot má řadu možností výstupu (příkaz set terminal), přičemž možnosti
PostScript terminálu jsou podstatně širší než ostatních. Výstup do
bitmapového formátu má smysl poze tehdy, pokud chcete obrázek přímo
tisknout na zařízení s předem známým rozlišením. Nebo také ještě v
případě, že chcete obrázek umístit na web, kde je podpora SVG formátu
dosud slabá. I vtěchto případech je ale většinou lepší výstup z gnuplotu
do EPS a z něj pak vytvořit bitmapu pomocí GS.

S pozdravem,

Luboš Kloc