[cstex] Zkusenosti z rozsahlych TeXovych projektu? TeX capacity exceeded

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Nov 10 12:05:54 CET 2008

Dne 10. listopad 2008 11:24 Petr Sojka <sojka at fi.muni.cz> napsal(a):
> On Mon, Nov 10, 2008 at 11:10:24AM +0100, Jaroslav Hajtmar wrote:
> Dobry den.

> Ano, muzete si vytvorit sve konfiguraky a mezi nimi prepinat
> nastavevim env. promenne TEXMFCNF

Prepinani mezi ruznymi texmf.cnf v ramci jedne verze TeX Live je
mozne, ale prenos ze starsi verze do novejsi bych nedoporucoval. Obcas
dochazi k ne zcela kompatibilnim zmenam, napr. ve verzi 2008 jsou
nektere nastroje napsany v LUA a nejspis maji sve promenne zapsany v
texmf.cnf. Kdyz do verze 2008 podstrcite texmf.cnf z verze 2007,
leccos nemusi fungovat. Ja si radeji zapisuji zmeny, ktere jsem delal,
a po instalaci je udelam rucne. Navic muzete mit vsechny verze TeX
Live nainstalovany vedle sebe, kazda ma ve vlastnim adresari svuj
texmf.cnf a pouzije se ta verze, ktera je na prvnim miste v PATH. Ja
mam rozdelane dulezite projekty, takze stale pouzivam 2007, ale kdyz
na zacatek PATH vlozim cestu k 2008, mohu ji vyuzit k testovani. Timto
zpusobem jsem overil, ze tam je skutecne funkcni csbabel od Petra
Tesarika.

Mimochodem, na www.tug.org/texlive najdete sitovy instalator, takže
pokud mate dobre pripojeni, nemusite cekat, az bude vyrobeno DVD, ale
stahnete si malicky instalator a vse nainstalujete po siti. U me v
ustavu trvala sitova instalace (scheme=full) na stroj s dvema
64bitovymi quad core, kde navic bezelo 6 narocnych vypoctu (simulace
MD) asi 9 minut. A navic TeX Live uz umi aktualizovat balicky (podobne
jako MiKTeX), ale zatim je neumi doinstalovat automaticky "on demand".
Je to popsano v dokumentaci programu tlmgr, v unixu si to prectete
pomoci "man tlmgr", pro uzivatele Windows mam dobrou zpravu, ze
vsechny manove stranky byly prevedeny do PDF.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/