[cstex] Prostředí s malým skloněným píslem

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri May 2 19:01:19 CEST 2008

2008/5/2 "Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." <LPr at pontex.cz>:
> ... Funguje.
>
>  Děkuji.
>
>  S pozdravem
>
>  Lukáš Procházka

Ještě vysvětlení: \small a \textsl jsou makra, nikoliv prostředi
(environment). Když LaTeX narazí na příkazy

\begin{neco}
\end{neco}

pak (zjednodušeně) provede (ještě se tam vkládají nějaké kontroly, ale
to není podstatné}:

\begingroup \neco
\endgroup

Místo \begin{small} se tedy dosadí \begingroup \small, což je naštěstí
přesně to, co chcete. Místo \begin{textsl} se dosadí \begingroup
\textsl. Makro \textsl vyžaduje jeden parametr, tj. text ve složených
závorkách. Pokud závormy nepoužijete, vezme pouze první token. Pokud
obsah prostředí zahájíte prázdným řádkem, je prvním tokenem \par.
Makro \textsl však není \long, takže ohlásí chybu.

> něho psát nějaké poznámky). Zkouším to udělat takto:

> \newenvironment{COM}{\begin{small}\begin{textsl}}{\end{textsl}\end{small}}

> prázdné řádky), nebo skončím chybou -

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/