[cstex] Spuštění ConTeXtu

"Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o." LPr at pontex.cz
Fri May 2 15:43:20 CEST 2008

Zdravím účastníky konference,

chtěl bych se zeptat někoho, kdo praktikuje ConTeXt. Mám nainstalovaný
TeXLive2007 (WinXP). Mám staženou příručku ke ConTeXtu "ms-cb-en.pdf".
Zde se v jedné z prvních kapitol píše, jak přeložit nejjednodušší
ConTeXtový vstupní soubor Text.tex o obsahu -

\starttext
Hello World
\stoptext

- cituji:

"... If you want to process a CONT EXT input file, you might type at the
command line prompt:
context filename
The availability of the batch command context depends on the system
you’re using.
Ask your system administrator the command you use to start CONT EXT. If
your filename
is myfile.tex this can be:
context myfile
the extension .tex is not needed.
After pressing Enter processing will be started. CONT EXT will show
processing informa-
tion on your screen. If processing is succesful the command line prompt
will return and
CONT EXT will produce a dvi or pdf file. ..."

Když tedy napíši "context Test.tex", objeví se hláška, že "context" není
názvem žádného spustitelného souboru.

Pro jistotu jsem zkusil i "texexec Test.tex", ale rovněž bezúspěšně:
tentokrát beze hlášky o nenalezeném souboru (dokonce se příkazová řádka
na chvilku "odmlčela"), ale žádný výpis, žádný nový (přeložený) soubor.

Toto je strom souborů "context.*" v instalaci TL2007 (přikládám obrázek,
ale nevím, jestli úspěšně projde poštovním automatem):

Čím tedy spustit ConTeXt? Nebo mám nějak modifikovat instalaci TL?

Předem děkuji za odpověď.

S pozdravem

Lukáš Procházka

--