[cstex] barva tisku

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Mar 25 17:06:01 CET 2008

25.3.08, petr-brezina at volny.cz <petr-brezina at volny.cz>:
> Dekuju za vysvetleni. Presto mi vsak neni jasne, proc programy, ktere
>  maji za cil zobrazit graficky soubor, nejsou nastaveny tak, aby vzdy
>  byl opticky vysledek stejny. To je, co by clovek od tech programu ocekaval;
>  uzivatel by si pral, aby jeden a tentyz soubor vypadal vsude stejne.

K tomu je treba mit podporu ICC na nekolika urovnich. Soubor, ktery ma
byt zobrazen, musi mit v sobe ICC profil, aby SW mohl poznat, v jakem
barevnem prostoru ten zdroj je. Pokud je to nespecifikovany CMYK, pak
SW muze vzit jedine nejaky svuj default. Kazdy program muze vzit svuj
default, takze se vysledek muze lisit. Nektere programy, napr. GS,
nemaji spravu barev vubec. Stezovat si lze pouze u tvurcu GS. Stejne
tak neni zadna sprava barev v gimpu. Pritom knihovny existuji i pro
Linux. S jejich pouzitim jsem teoreticky schopen zaridit, aby vsechny
programy zobrazily barvy stejne, ale porad jeste to nebudou ty spravne
barvy. Je totiz nutno zkalibrovat monitor a nainstalovat ICC profil do
ovladace graficke karty. To lze ve Windows a Mac, nikoliv v Linuxu. A
stejne je to s inkoustovou tiskarnou, kdyz ji zkalibruji, v ovladaci
ve Windows a Mac mohu nainstalovat ICC profily, v Linuxu ne.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/