[cstex] Fonty v LuaTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jun 4 14:21:48 CEST 2008

Dne 4. červen 2008 13:49  <arecuktk at yahoo.co.uk> napsal(a):
> [...]
> Rád bych věděl, zda někdo ví, jak
> 1) použít font ve formátu OTF.
> 2) při použití metriky TFM zařídit, aby znak z utf8 byl zpracován jako
> znak v použitém kódování fontu s pozicí, kterou potřebuji. Jinými
> slovy jak nahradit encTeX. Daří se mi to jen pomocí aktivních znaků a
> to se mi moc nezamlouvá.
>
> Bod (1) jde zřejmě jen v Lua, (což už tu potvrdil pan Wagner), ale co
> bod (2)?
> Pokud někdo něco z toho s použitím Lua (nebo jinak) zvládl, mohl by mi
> poslat příklad takového kódu k obšlehnutí?

Hans Hagen v jednom článku v TUGboatu napsal, že vše, co dělá encTeX,
by se dalo přepsat v Lua. díval jsem se na rozhraní, která jsou v Lua
k dispozici, a myslím si, že má pravdu. Chtěl bych překódování + vlnu
+ preprocesor devnag přepsat do Lua, ale zatím jsem se k tomu
nedostal, i když TL2008 (bez xindy) mám už doma i v práci.

> Děkuji
>
> Tomáš Kučera

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/