[cstex] Převod obrázků

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 30 10:28:03 CET 2008

30.1.08, Hana Skoumalova <Hana.Skoumalova at ff.cuni.cz>:

> 'convert -colorspace CMYK'? Jenom jsem mrkla do manuálu od ImageMagicku,
> vyzkoušené to nemám.

To bych nedělal. Programy tohoto typu provádějí naivní konverzi, která
při ofsetovém tisku vede téměř k nepoužitelnému výsledku. Já používám
SCARSE, viz www.scarse.org, sice jsem to ještě neoživil v Linuxu, ale
zkompiloval jsem si to pro OS/2. ICC profily se najdou v Acrobat
Readeru, v Adobe Photoshopu (dostal jsem to se scannerem i s
inkoustovou tiskárnou) a pravděpodobně i jinde. Vlastní obrázky mám
skenované v Adobe RGB, je širší než sRGB, jako CMYKový profil používám
eucmyk06. Má nejvěrnější podání pleťových barev, ale modrá je nepatrně
posunutá, alespoň na těch tiskových strojích, kam posílám zakázky. V
Praze v Malešicích mají jiné stroje, kde se tiskne v profily SWOP
Coated.

Kromě SCARSE existuje ještě LCMS. Také používá ICC profily, syntaxe
příkazů je zřejmě podobná.

Více se najde v seriálu "Grafika v Linuxu", který vycházel před
několika lety na root.cz.

A ještě dodatek: konvertuji TIF na TIF.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/