[cstex] Čeština v MiKTeXu 2.7

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Jan 7 13:26:25 CET 2008

7.1.08, mlz <mlz-plz at post.cz>:
> Jen dotazy k Win:
>     Je opravdu potřebný bash, nestačí ash, ksh ?
> Anebo, na rozdíl od instalace ActiveState, nebylo by lepší s distribucí
> dodávat unixové utility, které jsou GPL, není nutné je instalovat (na
> rozdíl od cygwinu) a chodí stejně na U*Xu i Win.
> sh, cp, mv, sed, install a gawk je podle mého názoru dostačující. A
> existuje vše i samostatně. Navíc 10 programů do $TEXMF/$ARCH/bin není
> snad problém.

To byste měl nahlásit tvůrcům windowsových distribucí. Já se v
současné době nemohu spolehnout na to, že je windowsoví uživatelé TeXu
mají. Navíc jako newindowsák nevím, kde se tyto utility samostatně
seženou, takže bych to nemohl připsat do manuálu. Když jsem naposled
(bylo to v minulém tisíciletí) instaloval gawk do Win 95, 98, NT a
2000, chtělo to ještě RSX a nastavení environmentální proměnné.

> make existuje v nějaké verzi pro win také

Existuje od Microsoftu, ale je součástí kompilátorů a musí se koupit,
takže normální uživatel ho nejspíš nemá. Syntaxe Makefile se liší od
syntaxe GNU make, takže ty soubory nejsou zcela přenositelné.
Pravděpodobně se dá někde sehnat GNU make pro Windows. V OS/2 je také
make od Microsoftu v úpravě od IBM, syntaxe je blízká windowsové
verzi, ale má něco navíc, co nemá ani windowsová verze ani GNU make.
Navíc je v OS/2 několik různých free verzí (včetně GNU), jejichž
syntaxe se navzájem drobně liší.

Pokud bych chtěl použít make-like utilitu, která je zcela
přenositelná, musel bych asi použít Ant, jenže ten je psán v Javě.
Pokud někdo pracuje s XML a používá k tomu javovské nástroje, pak je
Ant výhodou (také byl k tomu primárně vytvořen), ale jako instalační
nástroj se nehodí.

> P.Maršík

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/