[cstex] Problém s prázdným řádek před a za prostředím

cz4160 at gmail.com cz4160 at gmail.com
Tue Jan 29 21:16:49 CET 2008

Dobrý den, potřeboval bych, aby mi LaTeX v určitých případech
nevysázel prázdný řádek před a za prostředí (kterým je
například verbatim), jelikož toto prostředí používám ještě v
dalším prostředí, které orámuje řádek.
Takto vypadá verbatim uvnitř prostředí:
Obrázek 1.0: http://img135.imageshack.us/img135/9176/10it2.png
zdrojový kód:

% obr. 1.0
\begin{cbox}{black}{verylightgray}
  \footnotesize
  \begin{verbatim}
    Sample verbatim 1.0 ...
  \end{verbatim}
\end{cbox}

Po chvíli zkoušení jsem došel k tomuto zcela nečistému řešení
které však ve výsledku vypadá tak jak potřebuji.
Obrázek 1.1: http://img508.imageshack.us/img508/3118/11vo2.png
zdrojový kód:

% obr. 1.1
\begin{cbox}{black}{verylightgray}
  \footnotesize \rule[0mm]{0mm}{0mm}\\[-6ex]
  \begin{verbatim}
    Sample verbatim 1.1 ...
  \end{verbatim}
  \rule[0mm]{0mm}{0mm}\\[-7ex]
\end{cbox}

Problém je v tom,že jsem začátečníkem a potřeboval bych lepší
(čistější) řešení, které není založené na těchto přesných
rozměrech, ale třeba na délkových registrech, aby se dalo používat i
při jiných změnách v dokumentu (velikost písma...). Představuji si
jej např.:

\begin{cbox}{black}{verylightgray}
  \footnotesize \nevytvaret_prazdnou_radku
  \begin{verbatim}
    Sample verbatim ...
  \end{verbatim}
  \nevytvaret_prazdnou_radku