[cstex] OT:Tisk pdf na laserové tiskárně

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Feb 21 16:23:06 CET 2008

21.2.08, Luboš Kloc <kloc at ipm.cz>:

>  > podobně) a vše se vytisklo v pořádku. Děkuji všem.
>  >
>  > Pavel Novák
>  >

> I když se Vám podařilo momentální problém vyřešit, doporučuji
>  zkontrolovat, zda Vaše instalace vkládá při tvorbě PDF všechny použité
>  fonty. Pokud ne, je potřeba to opravit, protože takové dokumenty pak
>  nejsou obecně přenosné, náhrady fontů dopadají čaqsto všelijak a hlavně
>  na každém systému jinak.

pdf(la)tex je téměř vždy automaticky nakonfigurován tak, aby fonty
vkládal. Je několik dalších možností, kde může vzniknout problém:

1. Chyba v Acrobatu. Je známa chyba v Acrobatu 5, také jsou známy
některé chyby v Acrobatu 7. To by se ověřilo tiskem z GSview. Např.
linuxovým Acrobatem nelze vytisknout elektronickou jízdenku na vlak,
ale lze ji vytisknout z ggv.

2. Chyba v ovladači tiskárny. Vyskytuje se často u tiskáren HP s
jazykem PCL. Chyba je takového typu, že se při běžném tisku ve Windows
neprojeví, ale projeví se při tisku PDF z Acrobatu. GSview zde nemusí
pomoci. Pokud tiskárna umí PostScript, je vhodnější při tisku PDF
použít PS ovladač. Pokud tiskárna PS neumí, není jiná možnost než
"print as image".

3. Chyba ve firmware tiskárny. Vyskytuje se u některých tiskáren HP a
projeví se nejčastěji při tisku PS a PDF souborů vytvořených TeXem, a
to tam, kde se mezi písmena vkládá automaticky kerning. Řešením je
opět jen "print as image", tedy pokud od HP nevymámíte opravený
firmware (mně se to povedlo a vyměnili mi PS RIP za správný zdarma).

>  S pozdravem,
>

>  Luboš Kloc

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/