[cstex] OT:Tisk pdf na laserové tiskárně

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Mon Feb 18 17:12:53 CET 2008

Pavel Novák napsal(a):
> Hezký den,
> pomocí pdflatexu jsem vytvořil pdf, které obahuje český text a
> složitější matematické vzorce. V Acrobat Readeru ve Win XP, se
> dokument korektně zobrazí, ale tisk už dělá problémy. Některé
> matematické znaky (velké kulaté závorky, odmocnina, zlomky,...) se
> vytisknou jako jiné znaky. Tiskárna je to HP 1020 (laserová), ovladač
> je naistalován v poslední verzi.
>
> Kde by mohl být problém?

Problém by mohl být ve fontech. Když font není vložen v dokumentu a AR
ho nenajde ve svých fontech, pak se pokusí ho nahradit. Bohužel to dělá
různě pro obrazovku a pro tisk, takže i dobře zobrazený dokument se může
špatně vytisknout. Narazil jsem na to už mnohokrát.

Doporučuji:

- zkontrolovat použité fonty (v AR něco jako file -> document info ->
fonts).

- nakonfigurovat instalaci TeXu tak, aby vždy do PDF vkládala použité fonty.

S přáním úspěchu,

Luboš Kloc