[cstex] Problém s figwindow

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Feb 8 11:25:34 CET 2008

8.2.08, Roman Maňák <astro_x at post.cz>:
> Ano, hlasi to overfull box. Obrazky jsou siroke maximalne 50% sirky textu
> a text zabira minimalne 50% sirky...

50% pro obtékané obrázky je hodně, určitě bych nepoužil více než 30%.
Současně bych zkontroloval, zda TeX najde všechna místa dělení,
případně doplnil ručně \-. Také bych zkusil buď menší velikost písmo,
nebo užší font, ale je třeba ověřit, aby v části, kde se neobtéká
obrázek, nebylo příliš mnoho znaků na řádku. Také je možno zasáhnout
do textu, změnit slovosled, nahradit krátké slovo dlouhým nebo naopak.
A v nouzi nejvyšší můžete v příslušném odstavci pustit TeX do třetího
průchodu nastavením \emergencystretch=1em, ale je nutno zkontrolovat,
zda vzniklý odstavec není děravý jak ementál.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/