[cstex] Problém s figwindow

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Feb 8 10:56:18 CET 2008

8.2.08, Roman Maňák <astro_x at post.cz>:
> Zdravím,
> v textu, který píši, používám dost často obrázky uvnitř odstavce, tedy
> prostředí figwindow. Ale narazil jsem na problém: Text, který obtéká
> obrázek je totiž špatně zarovnán a občas zasahuje až téměř do obrázku.
> Nevíte náhodou co s tím?

Jak široký je obrázek a jak úzký je text? Nehlásí vám to náhodou
Overful \hbox? Pokud ano, pak se při grafickém návrhu něřiďte sazeči
českých periodik, ale těmi, kdo typografii skutečně umí. Asi před 16
lety o tom napsal krásný článek Petr Olšák. Ukázal to sice v plainu,
ale zde nejde o TeX, ale o typografii obecně. TeX totiž na rozdíl od
klikacích nástrojů odmítne bez použití násilí zprasit text do úzkého
sloupce vedle širokého obrázku.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/