[cstex] cyklus na vkládání teček (LaTeX)

Tomas Hala thala at pef.mendelu.cz
Thu Feb 7 22:09:12 CET 2008

Dobrý den.

# Tvořím pracovní sešit pro studentíky. Potřeboval bych na určitých
# místech vynechat části textu a místo nich dát jen tečky.
#
# Potřeboval bych něco jako:
#
# \newcommand{\tecky}[1]{%
#     \for i:=1 to #1 do
#         { . . . }
# }

řešení vypadá takto

\newcounter{pocet}
\newcounter{citac}\setcounter{citac}{0}
\def\tecky#1{\setcounter{pocet}{#1}
  \loop.\stepcounter{citac}
  \ifnum\value{citac}<\value{pocet}\repeat
}

nebo takto

\usepackage{ifthen}
%%%
\newcounter{pocet}
\newcounter{citac}\setcounter{citac}{0}
\whiledo{\value{citac}<\value{pocet}}{%
  .\stepcounter{citac}}

Ale je nutné stáhnout odněkud ifthen.sty.

Tomáš Hála

# Nepodařilo se mi ale najít jak v LaTeXu pracovat s cykly. Co mám použít
# za baliček? Nebo mám sáhnout k primitivům?
#
# Předem díky za jakoukoli radu.
#
# --