[cstex] Sazba zrcadla na lichých a sudých stranách (plain)

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Feb 7 10:01:49 CET 2008

On Wed, 6 Feb 2008 jan.viktorin at gmail.com wrote:

> Dobrý den,
>
> chtěl bych poprosti o radu, jak nejefektivněji lze v plainu
> implementovat různé okraje podle sudosti a lichosti strany. Čili něco
> jako v LaTeXu zajišťují \oddsidemargin a \evensidemargin.
> Předpokládal bych asi předefinování výstupní rutiny, ale to je zatím
> nad mé plainovské schopnosti...
>
> Nikde na internetu jsem řešení tohoto problému nenašel a už po tom
> koukám několik týdnů a když už narazím na nějaký texový dokument,
> který toto má, tak je buď psaný v LaTeXu nebo k němu nejsou zdrojové
> kódy ;-).

Vitejte,

nize uvedeny priklad obsahuje hodnoty \hoffset jen jako "prvni zkouska".
Skutecne hodnoty budete muset doladit podle dalsich velikosti, konkretne
podle \hsize, velikosti papiru a pozadavku na velikost posunu. Priklad
strida levy okraj o velikosti 1in + 1cm a 1in - 1cm, protoze souradnice
1in,1in je vychozi bod 0 v TeXu.

V plainu je vse jednoduche, staci napsat:

\output={\ifodd\pageno \hoffset=1cm \else \hoffset=-1cm \fi \plainoutput}

Zdravim

Petr Olsak