[cstex] automaticke zalamovani v matematice ?

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Feb 5 08:03:26 CET 2008

Dobry den.

Tomas Davidek wrote:

>Dobry den,
>   kolega me pozadal o radu - ma dlouhy vzorec a chtel by, aby ho LaTeX
>automaticky zalomil na nekolik radku, nejlepe v prostredi typu eqnarray.
>Vysledek by mohl vypadat napr:
>L = ....... \nonumber\\.........+ 1
>
>Nevite prosim, zda nekde existuje nejaky balicek, ktery by tohle zvladnul ?
>
>Diky, zdravi
>                         Tomas Davidek

Jak uz naznacily jine odpovedi, je treba rozlisovat rezimy display a text.
V prvnim pripade je pro latex nejvhodnejsi balicek amsmath, ktery nabizi
okoli jako align, alignat, gather, multline a dalsi. Ta jsou mnohem
pruznejsi
nez eqnarray.
Zalomeni neni automaticke a rozhodne ani nemuze byt. Je treba rozhodnout
podle konkretniho pripadu, kde zalamovat, jak to bude vypadat nejlip, kdy to
bude nejlip citelne a srozumitelne. A v celem dokumentu by to melo byt
jednotne.
To je zrejme pripad Vaseho kolegy.

V druhem pripade se da udelat jakesi automaticke zalamovani, clanek p.
Kadlece
o tom bude v nasledujicim Zpravodaji, jak uz psal p. Wagner. Tohle je
ale vhodne
pro ne moc "vysoke" vzorce, ty urcite patri do display rezimu.

Zdravi
                 Jaromir Kuben