[cstex] Štormovy fonty, OFS a TeXlive 2007

Tomáš Kubina tomas.kubina at vsb.cz
Thu Dec 4 22:14:03 CET 2008

Zdravím,
shodou náhod jsem na tom podobně jako pan Pospíšil. Taky jsem si pořídil
font ze Štormovy pismolijny a teď zjišťuji jak ho použít naplno.

Instalace fontu ve windows je jednoduchá stačí klikat START -> Ovladací
panely -> Písma -> Soubor -> Nainstalovat nové písmo || vybrat adresář
na instalačním cd s požadovaným fontem || -> vybrat vše -> OK . A to je vše.

Ve windows mám instalaci MikTeXu, takže odzkoušení jsem provedl v
XeLaTeXu následovně s tímto souborem (jméno fontu Academica Text Pro
nahraďte těmi svými) :
------------------------------------
%&program=xelatex
%&encoding=UTF-8 Unicode
\documentclass[a4paper, 11pt, pointednumbers]{scrartcl}
\usepackage[czech]{babel}
\usepackage{fontspec}
\setmainfont[Numbers=Lowercase]{Academica Text Pro}
\begin{document}
Vlastní text dokumentu
Staromilci by si mohli vyzkoušet sázení čísel 123 456 789 126
\end{document}
Existují ještě příkazy
\setsansfont{Jméno fontu}
\setmonofont{Jméno fontu} a další, kterou jdou najít v dokumentaci XeTeXu

Mne osobně více trápi to, že nevím jak zlomit plain XeTeX aby mi dělil
slova česky. Tady bych poprosil zase o radu já.

s pozdravem
Tomáš Kubina