[cstex] xelatex v debianu

Jan Pospisil honik at kma.zcu.cz
Mon Dec 1 14:55:06 CET 2008

Přeji dobrý den,

po dlouhé době jsem se konečně dostal k tomu, že bych rád vyzkoušel XeLaTeX s
podporou OTF fontů, ale k mému překvapení jsem (při standardní instalaci)
skončil hned u použití balíčku fontspec. Zkouším přeložit triviální dokument

\documentclass{article}
\usepackage{fontspec}
\usepackage{xunicode}
\usepackage{xltxtra}
\begin{document}
Example text...
\end{document}

Ale překlad končí chybou

(/usr/share/texmf-texlive/tex/xelatex/euenc/lm/eu1lmr.fd)
kpathsea: Illegal fontname `[lmroman10-regular]': contains '['

! Font EU1/lmr/m/n/10=[lmroman10-regular] at 10.0pt not loadable: Metric (TFM)
file or installed font not found.

Používám debian a v něm aktuálně dostupný texlive (nyní ve verzi 2007.dfsg.2-4)
Zběžný pohled do /usr/share/texmf-texlive/tex/xelatex/euenc/lm/eu1lmr.fd říká,
že tam jsou názvy opravdu s hranatýmí závorkami, což nevím, jestli je dobře nebo
ne. V dokumentaci fontspec jsem se dočetl, že fontspec používá jako defaultní
fonty Latin Modern. Ty mám (snad dobře) nainstalované balíčkem lmodern (ve verzi
1.00-3).

Nevíte někdo, v čem by mohl být problém?

Předem děkuji za radu
S pozdravem
Jan Pospíšil

Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: honik at kma.zcu.cz
University of West Bohemia    phone:  (+420) 37763-2675
Department of Mathematics     fax:    (+420) 37763-2602
Plzen, Czech Republic         address: Univerzitni 22, 306 14