[cstex] Dost off topic: LaTeX => Word

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Apr 25 15:51:37 CEST 2008

Dne 25. duben 2008 14:57  <hospodka at fel.cvut.cz> napsal(a):
> Dobry den,
>
>  plný Acrobat mám a tento převod jsem zkusil až teď, když na to p.
>  Wagner upozorňoval. Převáděl jsem do .doc. Potvrzuji, že toto není
>  dobra cesta. Co se tyka vlastního textu, tak se to použít dá. Obrázky
>  vyrastruje, ale dejme tomu, že to může někomu stačit. Co se týka
>  rovnic, je to zcela NEPOUŽITELNÉ - snaží se, ale chybí spousta znaků,
>  prostě katastrofa. Tedy nějak jsem se s tim dlouho nazabyval - zkusil
>  jsem puouze tupě převod do doc.

Vyrastrování obrázků mi nevadí. Na obrázky totiž fungují dvě cesta.
První možností je převod do extended metafile, což umí pstoedit. Sice
se mi to z příkazového řádku nikdy nepovedlo, ale existuje též jako
plugin do MS Office, takže Insert Picture umí načíst EPS a ponechá jej
vektorový. Já jsem si jej nainstaloval před pár lety, když byl ještě
zdarma, teď je za 50 Euro. Druhou možností je použití OpenOffice, ten
umí EPS načíst a po SaveAs DOC zůstane vektorový. Když tedy člověk
vlastní Word a je ochoten výsledek poeditovat, ke kvalitním obrázkům
se dopracuje (pokud tedy máme dost odvahy, abychom ve spojení s Wordem
hovořili o kvalitě).