[cstex] Dost off topic: LaTeX => Word

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Apr 25 11:50:39 CEST 2008

Dne 25. duben 2008 7:23 Jan Kupka <kupka.jan.82 at gmail.com> napsal(a):

> pdf2rtf

>  Jistě, s tímto názorem se také ztotožňuji, jen mě to napadlo. Konvertory
> pdf2rtf resp. pdf2doc stojí mezi 10 až 40 dolary, což při současném kurzu
> dolaru není nic tragického. Ale je pravda, že pokud je konverze nutná
> příležitostně, nemá smysl si ho pořizovat, s ohledem na fakt, že výsledek
> konverze je nejistý.
>
> Teď zkouším některé trial verze pod wine, nemám přístup k Windows, a moc se
> tomu nechce. Někdo by mohl to mohl zkusit a podělit se o výsledek. Osobně by
> [...]
U konverze z PDF neočekávám velkou účinnost. V PDF totiž není objekt
označen jako rovnice, takže konvertor jen těžko pozná, že má nějaké
části konvertovat pro equation editor. Navíc TeX vkládá natahovací
závorky, sumy, integrály. To, že se jedná o natahovací objekt, se
pozná v TFM, jenže tahle informace již v PDF není. Plný Acrobat má
funkci SaveAs RTF. Z natahovacích závorek okolo zlomků nadělá podivně
zahnuté čáry. Většinu písmen poztrácí. dokonce si neporadí ani s
jednoduchou rovnicí, která v LaTeXu je:

\begin{equation}
z = z_0 \exp(\Phi)
\end{equation}

Automaticky byla očíslována číslem (7), které se zobrazí vpravo.
Acrobat ji do RTF uložil jako:

z = (7) x

Acrobat 5 byl ještě horší, protože i části obyčejného textu převáděl
na hebrejská písmena.