[cstex] word do latexu

Josef Krob jokr at phil.muni.cz
Fri Apr 11 08:34:43 CEST 2008

Dobrý den,
9. dubna 2008, 21:03:09, napsal jste:

> Dobry den,

> prosim o tip na recentni software pro prevod wordu do LaTeXu, free,
> pokud mozno pro Linux.

Já používám toto. Není to úplně nejnovější, ale zatím mi na snadné
texty stačilo, i když to vyžaduje ještě dost ručního doladění.

This is rtf2latex2e by Ujwal Sathyam and Scott Prahl. It uses
the RTF reader by Paul DuBois and converts RTF fles into the LaTeX2e
format. Its main features are:

1. detects text style: bold, italic, color, big, small,...
2. reads embedded figures: PICT, WMF, PNG, JPEG,...
3. reads tables: simple to semi-complex
4. equations: reads out Equation Editor equations as pictures
5. symbols: converts most greek and math symbols
6. reads footnotes (not in tables yet)
7. support for use of the fontenc package
8. translates hyperlinks using the hyperref package