[cstex] Necislovani prazdnych stranek v ConTeXtu

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Mon Sep 10 10:37:08 CEST 2007

Jaroslav Hajtmar wrote:
> [...]
> \page[odd] tj.
>
>         \page[yes]
>         \start
>         \setupheader[state=empty] % nebo stop
>         \setupfooter[state=empty] % nebo stop
>         \page[odd]
>         \stop
>
> Pak to funguje jak si predstavuji (resp. jsem si jeste myslel, ze
> stranka se vubec nezapocita, ale takto je to lepsi - asi by to vypadalo
> divne, kdyby tam stranka byla ale nezapocitavala se)
>
> V souvislosti s tim se pro mne nabizi otazka ... jaky je rozdil mezi

Pohledem do zdrojaku si myslim, ze right|left verze -- narozdil od
odd|even -- vkladaji pred prechodem na novou stranu nezarazene inserty.
Bohuzel, stejne jako vam, mi right|left nejak nefunguji.

Nicmene jsem nasel ConTeXtovejsi reseni Vaseho problemu:

\definepagebreak[emptyodd][yes,header,footer,odd]
\setuphead[chapter][page=emptyodd]

(parametry \definepagebreak: 1-jmeno 2-parametry \page[...];
hedder|footer zpusobi docasne nepouziti zahlavi|zapati podobnym
zpusobem, jaky byl uveden v minulem mailu)

> Souvisi to nejak s nutnosti mit
> zapnuty doublesided rezim??
> S \page[right] mi to nefungovalo i kdyz mam zapnuty \setuparranging[a4,
> doublesided].

Pokud nepotrebujete preskupovat stranky pro tisk, pak se oboustranna
sazba sazbu zapina
   \setuppagenumbering[alternative=doublesided]

> Jinak dodavam, ze v elektronicke verzi dokumentu se prazdna stranka
> nevklada, takze mam nyni definovany prikaz \pageodd takto:
>
> \ifinteraktivnimod

cistsi je pouzivat mody:

   \doifmode{screen}{yes}
   \doifmodeelse{screen}{yes}{no}
   \doifnotmode{screen}{no}

nebo

   \startmode[screen]
   \stopmode

   \startnotmode[screen]
   \stopmode

prepinani modu zaridite
   \enablemode[screen]
   \disablemode[screen]

nebo primo z prikazove radky (velmi uzitecne)
   texmfstart texexec --mode=screen file

> [...]
>         \page[odd]
>         \stop
> }
> \fi
>
> ktery podle nastaveni
> \newif\ifinteraktivnimod
> \interaktivnimodfalse
>
> na true nebo false vse zaridi.
>
> Notabene, kdyz uz jsem u interaktivniho modu, da se nejak zaridit, aby
> se odkazy typu http://neco.nekde automaticky zvyraznovaly??
> prikazem \setupinteraction[state=start,color=darkblue, style=bold]
> se odkazy z obsahu atd. zvyraznuji, chtel bych aby se zvyraznily barevne

funkcni jsou v Acrobatu, ktery linky interpretuje (lze myslim ve volbach
vypnout), nejde tedy o vlastnost ConTeXtu. Na to musite vkladat linky
pomoci \useURL[name][url][][text--url] a \from[name].

> Zbezne jsem prohledl winget manual, ale asi jsem tam nenasel co jsem
> potreboval k zvyraznovani externich linku ... Nemate nekdo k dispozici
> odkaz na nejaky dokument, kde bych se docetl nejake podrobnosti o
> interaktivnim rezimu??? Hlavne mne zajimaji pokud mozno funkcni priklady
> ze kterych se to da nejak zpetne vycist ..

Hledal jste v nejlepsi dokumentaci, o ktere v teto souvislosti vim,
krome contexgarden.net

S pozdravem
Vit Zyka

> Diky
> S pozdravem Jarda Hajtmar

Ing. Vít Zýka, Ph.D.                         TYPOkvítek

database publishing              databazove publikovani
data maintaining and typesetting in typographic quality
priprava dat a jejich sazba v typograficke kvalite

tel.: (+420) 777 198 189     www: http://typokvitek.com